Ridpass i måndags

I måndags red jag Pride på lektion. Redan när jag skulle sitta upp märkte jag hur pigg an var. Hann bara sätta mig i sadeln å sen gick han iväg. Han kunde verkligen inte stå stilla, bara kröp i honom. Så var glad över att jag fixat stigläderna innan jag hoppade upp för när han är så på tårna så exploderar han av minsta lilla ljud eller rörelse. Ridpasset gick helt okej! Han var väldigt spänd å springig men i slutet så började han slappna av och bli lite lägre i formen.

Innan jag red så passade jag på att borsta lite extra samt rycka manen på honom! Klippte även runt hovarna och uppe vid nackstycket. Ville klippa alla tussar vid öronen också men han hatar när man klipper i närheten av huvudet (fick kämpa ett tag där vid nacken) så var omöjligt att få till det utan att tåla sticka honom med saxen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se