Ridpasset på Pride

Pride var verkligen pigg idag! Hetsade och hade svårt att slappna av. Jag har ridit Pride för Pelle en gång tidigare, så vi fortsatte med det som vi jobbade med sist. Nämligen att få honom lugn å avslappnad så han kan börja vila på stegen och jobba utan att stressa runt. Tog nästan hela passet att komma dit, men det är värt det för han blir så himla mysig när han väl kommer till det läget.
 
När jag rider honom i vanliga fall så brukar jag få honom väldigt lugn och det känns som om han är ganska så liksidig. Men när jag rider för Pelle så blir det andra krav och då märker jag verkligen hur svår den där förbaskade vänstersidan är, haha! Det är mycket bättre än vad den var när han kom men långtifrån enkel. Eftersom han lätt hetsar upp sig och är ganska så känslig så kan man inte knacka till med vänsterskänkeln tex för då flyger han iväg. Men passet gjorde nog nytta för han var alldeles svettig å trött efteråt!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se