Tips

Det är väldigt olika hur man gör med hästarnas svansar. Vissa undviker att borsta den för att inte slita på den medan vissa borstar svansen med piggborste varje dag. Att bara borsta genom svansen med piggborste när den är trasslig gör, som många vet, att det lossnar en hel del tagel. Men för att spara på svansen men ändå borsta den regelbundet så brukar jag alltid tvinna svansen. Jag snurrar den uppifrån svansroten och ner till toppen. sen släpper jag ut lite svans i taget, så jag borstar allt nerifrån. Genom att man tvinnar svansen så rycks inte stråna av och man får ut tovorna lättare samtidigt som man spar på svansen.
 


Kommentarer
Postat av: Johanna /2013-01-24 / 20:43:44
hemsida: http://bobsak.blogg.se

Så fin ! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se