Idag blev det ridning!

Idag ömmade hon inte för såret så testade att rida lite. Kände direkt när jag skulle hoppa upp att det kröp i hela kroppen på henne. Red i ena hagen då det är mjukt och skulle ändå bara skritta och trava lite grann. Men så fort jag slappnade av lite för mycket så passade hon på att tramsa lite grann. När hon har vilat så blir hon inte pigg på det sättet att hon drar iväg, utan det är mest i huvudet som det spökar på henne. Men jobbade mycket med volter i skritten för att hon skulle slappna av och böja igenom kroppen. Efter att ha skrittat ett tag tyckte hon att det blev tråkigt så fick lägga in lite trav också, men där var det lite svårare. Hon ville rusa och jag ville att det skulle gå långsamt så slutade någonstanns mittemellan. Red inte speciellt länge då det var första passet och dessutom väldigt varmt.
 
Hade Lillsyrran med mig ut idag, så innan jag skulle släppa ut Joice i hagen så fick hon skritta lite barbacka på gårdsplanen. Men då tyckte nog Joice att det var ännu tråkigare och försökte trava runt istället. Fick alltså blir en kortare tur för syrran denna gång. Men så fort jag släppt Joice i hagen så drog hon iväg som ett skott. haha! Hon bockade inte men böjde kroppen i alla olika vinklar medan hon sprang. Det var roligt att se henne "släppa loss" lite grann, för det är inte ofta det är action i hagen. Snabb såg alldeles förvånad ut innan han hakade på, men han hade inte så stor chans att hänga med i hennes tempo. Så nu hoppas jag att hon inte har några tappskor imorrn, då det är några som satt lite löst...
 


Kommentarer
Postat av: Daniela /2013-07-05 / 01:43:53
hemsida: http://powerpony.blogg.se

Wow vilken häst du har! :D Han ser så maffig och kraftfull ut på alla bilder!
Ska han bli hopp/dressyr/fälttävlan/osv eller allround? :)

Svar: Hej, tack för de fina kommentarerna! Tanken är att utbilda henne så att hon kan göra lite vad som helst. Dock har jag inte ridit fälttävlan, men satsar mot att få henne till en allround häst! För att ge henne de bästa möjligheter när jag väl säljer henne. (:
Emma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se