Vår resa del 3

Har inga bilder från Juli heller men jag red på och fortsatte träna med det som jag gjorde innan. En hel del uteritter men även dressyrpass på ridbanan, bommar och lite små hinder. I augusti var vi med på vår första hoppkurs. Det var en tre dagars kurs och det var super roligt! Första dagen var såklart allt läskigt och vi hade draghjälp till det mesta. Men det släppte mer och mer. Sista dagen kunde vi hoppa en bana som flöt på hyffsat. hindrena låg på ca 20-30 cm! Jag var riktigt stolt över att hon vågade och det kändes så himla bra efter allt slit.
 
Jag testade även att rida henne på ett stort gärde. Hade blivit varnad att f.d. galoppörer kunde bli helt knäppa då det påminde om banan. Att även de lydigaste kunde dra iväg och köra sitt rejs. Men Joice lyssnade lika bra som alltid, även om hon var lite piggare och lite gladare ;)
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se