Vår resa del 6

När jag inte kunde hålla mig borta från ridningen längre så började jag sätta igång henne lite försiktigt. Det var i februari någon gång. Eftersom hon hade björnpäls så blev det små turer men ändå blev hon väldigt svettig. Men eftersom hon gick ute dygnet runt så ville jag inte raka henne. Men red några dagar i veckan och hon tyckte det var roligt att komma ut igen. Sen i början av mars åkte jag till Thailand och då blev det två lugna veckor för henne. Men när jag kom hem igen så satte jag igång henne ordentligt! Hon var riktigt rolig att rida under igångsättningen. Hon var som en studsboll när vi red ut. Det var knappt så jag hann tänka galopp så studsade hon redan på stället och bara ville ge sig iväg. Jag längtade till varje ridpass. Men dock var hon en pina att göra iordning. Hon hade helt glömt bort hur man gjorde när man stod still. Så det var en kamp att göra iordning henne. Hon bokstavligen tröck upp mig i väggarna så fort hon fick chansen. Det är något som jag kan skratta åt nu men var verkligen inte roligt då. kunde knappt borsta henne utan att hamna i väggen. Men ju mer hon kom igång desto bättre blev hon i hanteringen. Antagligen var det så att hennes pigghet gick upp o huvudet plus att hon inte gjort så mycket under vintern.
 
Bilderna är Fotograferade av Yrsa Arbelund
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se