Yes!

Denna vecka har jag varit Hus och djurvakt ute på gården där Joice står! Riktigt skönt att komma hemifrån även fast det blir lite långtråkigt ibland. Och riktigt skönt att ha hästen utanför dörren. Jag ska alltså se till att hålla igång även Snabb. De tidigare dagarna har de varit andra som ridit honom men igår blev jag sugen! Började med Joice och skrittade bort till ridbanan. Ville känna på henne på mjukt underlag. Och gissa vad?? Hon kändes fräsch! Red bara en kort stunder lite skritt, trav och galopp. På hemvägen testade jag även att trava lite på vägen och kände ingen direkt hälta då heller. Äntligen kanske turen vänder!

Sen blev det Snabbs tur. Honom red jag först i en av hagarna. Jobbade igenom honom en liten stund och sen red jag iväg på en stig i skogen och tog lite galopp. Han verkade nöjd över att få sträcka på sig och jag tyckte det var roligt!

Klädde upp båda hästarna idag med benlindor. Joice fick bli röd men glömde såklart ta kort men här kommer en bild på Snabb från idag!



Kommentarer
Postat av: Evelinn Bladström /2013-07-20 / 17:55:19
hemsida: http://evelinnbladstrom.blogg.se

vad är han för ras? :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se