Arbete från marken

Igår Tömkörde jag Joice för första gången. Hon har troligen inte blivit longerad eller tömkörd tidigare så det tog en stund innan hon förstod vad jag menade. Jag tog hjälp av Lotta som fick agera gas med långpisken bakom och jag försökte hålla henne på en volt. Till en början blev det kortslutning i Joice huvud skulle jag tro, för hon far åt alla möjliga håll när hon inte ville gå dit vi ville att hon skulle gå. Men desto längre vi höll på ju mer började hon förstå vad vi var ute efter. Jag ska verkligen träna på detta de tillfällen som Lotta har möjlighet att hjälpa mig. Sen så kan jag förhoppningsvis tömköra henne själv.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se