Hovslagaren på besök

Idag kom hovslagaren (inte min vanliga utan en annan) för att titta på en av Joice hovar. Hon har en  hovspricka i höger bak som hon haft sedan jag fick hem henne, så vet inte hur länge den varit där eller hur den kommit till. Men hur som helst så öppnade hon upp sprickan lite för att jag lättare ska komma åt att göra rent där. Nu var det nämligen så att Joice haft en liten hovböld som troligen kommit till då det samlats smuts i sprickan. Men hovis tyckte inte att sprickan såg speciellt allvarligt ut bara man håller koll på den. Det kändes jätte skönt att någon som är lite mer kunnig på området har kollat upp detta och hjälpt till! Så nu ska Joice vila i några dagar och sedan blir det lite lugnare ridning/tömkörning ett tag framöver tills hoven har återhämtat sig lite.
 
Nu kommer min stalldagar helt enkelt se ut som så att jag tar in henne och borstar samt tvättar hoven och smörjer in den med olja! Sedan blir det säkert en del häng i fölets hage ;)
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se