Larvig hopphäst

Idag hade vi lite mer tur med vädret när vi red. Blev ett pass på banan även idag. Denna gång var det en bana uppbyggd som jag passade på att hoppa. Till en början tyckte hon hindrena var läskiga (hon brukar bli så när det var ett tag sedan man hoppade) men sen flöt det på bra. Det svåra med henne när man hoppar är att hon blir så studsig och skulle inte förvåna mig ett dugg om jag någon gång studsar av henne på grund av det.

Hon drar gärna iväg efter hindrena, och när jag gör en liten förhållning för att hon ska vänta så studsar det som bara den. Emma ropade vid flera tillfällen "håll i dig!" Då hon såg hur studsigt det blev. Men blev inga högre hinder idag, utan mest lite gymnastikhoppning!

Matilda och Snabb från i söndags



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se