ridningen

I fredags red jag till ridhuset och red med en stund på en av barnlektionerna. Joice var pigg och glad! Blev inte att jag jobbade på något speciellt, utan hon fick mer spring av sig på bättre underlag. Kunde inte vara med hela eftersom jag inte skulle hinna tillbaka till min ridlektion då.
 
I Lördags var det strålande sol och riktigt skönt ute! Jag och Emma gjorde iordning hästarna ute, och de verkligen njöt av att stå där i solen. I det stora hela tycker jag att ridturen gick bra. Men det finns ett ställe, vid en ladugård som de alltid tramsar. Det har liksom blivit en sak vid det stället. Men tillslut fick Emma förbi Snabb så då följde Joice snällt efter. Hon lyckades även göra illa sig när hon höll på å tramsade, men hon ömmade inte så förhoppningsvis blir det inget mer än så.

Igår passade vi även på att borsta bort en massa päls på Griffan! Hon har blivit en liten vilde nu. När hon stod på ridskolan så var hon rakad på vintern, med kort man osv. Nu är hon ett litet lurvtroll med halvlångman, lång pannlugg och MASSOR av päls. Men så får man se ut när man ska bli mamma! Men vi gjorde iallafall ett ryck och borstade bort massor av päls och redde ut manen osv. När det blir varmare ute så ska alla tre hästarna få sig ett riktigt vårbad!
Såhär stod Joice i stort sett hela tiden när jag borstade, bara njöt!
 
Lille skrutten Griffan! inte kan man tro att denna sötnos varit en tävlingsponny... haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se