STO

Kan börja med att säga att joice humör inte var på topp! Märkte redan när jag gjorde iordning henne att ridturen kunde bli jobbig. När jag satt upp fick jag det bekräftat. Men ridturen gick både bra samtidigt som den gick skit dåligt. Hon stannade först en gång å försökte gå hem igen, men fick fram henne efter lite tjaffs. Nästa gång hon stannade var ett onödigt stopp. Jag krävde lite mer Av henne i skritten å då tyckte hon de blev jobbigt å stannade upp lite. Då trodde nog snabb att hon stannade så han stannade å vägra gå å då ville inte hon heller gå. Vid det här tillfället fick jag inte fram henne. Antingen så backade hon ner mot diket som är så djupt nu att hon knappt kommer upp, eller så backar hon in mot snabb å då är risken att snabb får en spark om jag driver på henne.

Hade alltså inte så mycket till val, fick hoppa av. Backade henne och hon lyssnade. Sen stannade hon å jag skulle då peta lite med spöt på bringan men då stegrade hon sig högt! Aldrig gjort så förut, men jag blev inte träffas som tur var (stod precis framför henne vid mulen typ). Blev riktigt paff men samtidigt arg! Jobbade mer på backen att hon skulle lyssna ordentligt innan jag hoppade upp.

När jag var upp igen så jobbade jag henne ordentligt. Hon skulle lyssna på minsta lilla. Hon fick faktiskt riktigt bra! Hittade en väg med lite snö kvar på som vi tog en galopp på. Hon fick en kort och bärig galopp, duktig! Sen när vi vä de hemåt å skulle galoppera tillbaka så sr snabb först å det gick nog mer uppåt än framåt, pigg!

I det stora hela är jag nöjd över hur bra hon jobbade men att stegra mot mig sådär är absolut inte okej!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se