Första gången!

Idag skulle jag, tillsammans med Emma och Snabb rida till ridbanan för ett dressyrpass. Har varit sjuk i veckan så Joice har gått lite på halvfart så kände att det behövdes. Men jag gjorde så att jag red utan martingal då jag måste lära mig rida utan de om vi ska kunna starta ngn liten dressyrtävling. Men iallafall, påvägen dit så tog vi en galopp på grusvägen, och då är det en soptunna som hade ramlat och låg på sidan av vägen. Självklart så såg jag inte den och säger precis till henne "Vad konstigt det känns att rida utan martingal". Jag brukar nämligen hålla i den när jag galopperar ute ifall hon blir rädd för något. Men precis efter att jag sagt de så märker emma på snabb att han tycker tunnan är läskig så hon ropar "Emmaaaaa" och precis efter de lägger Joice en tvärnit och jag åker vidare.
 
haha var första gången jag åkte av henne! landade hyfsat bra så gjorde bara lite ont för stunden. Men Joice hade blivit lite rädd och sprungit iväg en bit där hon stannat och tittat på mig/oss. Men red vidare till ridbanan och hon kändes bra, men sen på ridbanan så började hon halta ganska kraftigt i traven. Så var bara att promenera hem med henne. Troligtvis vred hon till eller sträckte sig i och med tvärniten så hoppas det går över efter några dagars vila!
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



Design gjord av arbelund.blogg.se